Havemøbelhuset

Selskabsoplysninger

Selskabets navn: Havemøbelhuset ApS

Selskabets CVR-nr.: 38 40 25 87

Etableringsform: ApS

Indehaverens navn: Jesper Bundgaard Møller

 

Selskabets adresse: 

Havemøbelhuset ApS

Træbjergvej 3

4230Skælskør

 

Tlf. nr. : 31 99 99 72


Returadresse for ordrer:


Havemøbelhuset ApS

Træbjergvej 3

4230Skælskør

 

Tlf.nr. : 31 99 99 72

E-mail: info@havemoebelhuset.dk

 

Vi tager forbehold for udsolgte varer, produkt- og prisændringer. Alle priser er inklusive moms og andre afgifter.

 


Betaling med betalingskort (Alle kundegrupper)


Du kan bruge følgende betalingskort via www.havemoebelhuset.dk: Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express.

 

Vi reserverer pengene på dit kort, når du opretter din ordre, men vi trækker først pengene, når varen afsendes fra vores lager.

 

NB!

Havemøbelhuset tilbyder som udgangspunkt ikke dellevering. Ordren sendes samlet, når alle varerne er på lager.

 


Forsendelse og levering

Vi har landsdækkende levering i Danmark.

 

Prisen er områdebestemt og fastsættes ved bestilling, og fremgår i forbindelse med indtastning af modtageradresse.

 

Ved bestilling accepterer du at Havemøbelhuset levere varerne til din adresse, på det først mulige tidspunkt efter bestillingen, typisk 2 - 5 hverdage efter bestlling. Hvis ingen træffes på adressen, er du inforstået med at varerne stilles på adressen, hensigtsmæssigt tættest muligt på kantstenen i forhold til områdets beskaffenhed.

 

Har du særlige ønsker eller krav til din levering, f.eks. ønske om indbæring (dette kan bestilles mod betaling), eller at der skal være nogen på adressen. Så skal du hurtigst muligt efter bestillingen kontakte Havemøbelhuset herom.

 

Ved fejl eller mangler ved leveringen skal Havemøbelhuset kontaktes inden 3 hverdage.

 


 

Fortrydelsesret og ombytning

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. OBS!, der kan ikke gives penge retur for varer købt med gavekort eller tilgodebevis.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, derefter kan købet ikke længere fortrydes. Fristen indebærer, at du inden de 14 dage fra modtagelsen skal give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@havemoebelhuset.dk

 

Ønsker du at fortryde dit køb allerede inden levering, er det ikke nok at afvise pakken. Vælger du blot at afvise pakken, sidestilles det med nægtet modtagelse (se under forsendelse). Du skal i stedet sende os en mail og tydeligt oplyse om, at du vil fortryde dit køb, samt hvilket køb der er tale om (ordrenr.).

 

Vi vil så sende dig en returlabel til at sende dine varer retur. Omkostninger til forsendelse er afhængig af den type levering, du har fået leveret dine varer med. Er varerne leveret som en pakke via GLS, så er returomkostningen kr. 59,-. Ved returnering eller ombytning af varer der leveres med fragtlevering, opkræves der omkostninger for kr. 500,- til returfragt. 

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

 

Returnering

 

Når du har meddelt Havemøbelhuset, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne returneres hurtigst muligt eller inden for 3 hverdage til:

 

Havemøbelhuset ApS

Træbjergvej 3

4230 Skælskør 

 

 

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind i den originale emballage, da den originale emballage repræsenterer en ikke uvæsentlig værdi for Havemøbelhuset, og varen således ikke kan anses for at være returneret i væsentligt samme stand og mængde, hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget. Husk at du har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem retur.

 

Ødelagte varer eller manglende original emballage betyder, at du ikke vil kunne fortryde dit køb. Gem også din kvittering for afsendelse. I tilfælde af at vi skal spore pakken.. 
 

Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav.

 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Varen eller emballagen skal være i original stand, og må ikke have tegn på slid, pletter, skader eller lugte af udefrakommende dufte såsom parfumer og røg. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at vi slet ikke kan tilbyde at tage varen retur.

 

Reklamation

Du kan som udgangspunkt kun klage over en fejl, der viser sig indenfor to år efter du har fået varen leveret. Ønsker du at reklamere over en varer, er det vigtigt du laver en præcis beskrivelse af problemet og tager nogle tydelige billeder af problemet og sender dette til info@havemoebelhuset.dk

Afskalning eller falmede farver som resultat af sollys er ikke omfattet af reklamationsretten, da det må forventes at dette vil ske ved dagligdags brug.

 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. I enkelte tilfælde kan der laves aftale om en prisreduktion.

 

Risikoen for varer købt af Havemøbelhuset overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Reklamationer og eventuelle fejl og mangler ved en levering, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. 

Er reklamationen berettiget, skal du sende varen retur til Havemøbelhuset. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vi dækker kun omkostninger til returfragt på returlabels udstedt fra Havemøbelhuset. Vi vil derfor ikke dække omkostninger i det tilfælde, at du selv køber porto og returnere varen. Ønsker du derfor selv at sende varen, skal du selv dække omkostningen. Ved ombytning returneres varen med billigste fragtmetode, og til nærmeste pakkeudlevering (GLS). 

 

Varen sendes til: 

Havemøbelhuset ApS

Træbjergvej 3

4230 Skælskør
Danmark

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Vi returnerer ikke omkostninger til fragt uden forudgående skriftlig aftale om returforsendelsen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, kan du få dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Du hæfter for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug, eller skades den under forsendelsen, hæfter du også for denne værdiforringelse.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, eller at du har valgt ikke at følge de anvisninger om returnering beskrevet i vores handelsbetingelser), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget varen retur.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Registrering af oplysninger

Ingen personlige oplysninger, der registreres på www.havemoebelhuset.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos havemøbelhusets Webshop.

 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker, krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er  en godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker du på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

 

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Havemøbelhuset ApS på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

 

Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

 

Man kan desuden valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste (Nyhedsbrev) hos Havemøbelhuset ApS, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Havemøbelhuset ApS. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes, som man ønsker.

 

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger, og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes.

 

Reklamationsbehandling


Ved fejl på varen, kan kunden klage til ovenstående adresse eller telefonnummer. Kunden har 2 års reklamationsret. Kunden kan vælge at sende varen tilbage eller møde op på den ovenstående adresse. Havemøbelhuset betaler rimelige fragtomkostninger (vi refunderer udlæg for brevporto - den billigste måde at sende på, hvis ikke andet er aftalt), såfremt en kunde reklamerer over en vare og tilbagesender den. Kunden kan kræve omlevering. Det vil sige, at kunden kan kræve en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over. Kunden kan også vælge at få varen repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det forudsætter, at reklamationen er berettiget, samt at det ikke medfører urimelige omkostninger for Havemøbelhuset ApS.

 

Ved fejl eller mangler ved leveringen skal Havemøbelhuset kontaktes inden 3 hverdage.